رفتن به محتوای اصلی

خبرها

گزارش تصویری تحلیل و اکران انیمیشن درون و بیرون ۲

معاونت دانشجویی و فرهنگی
-18
دوشنبه، ۳۰ مهر ۰۳

معاونت دانشجویی و فرهنگی به همت انجمن علمی روانشناسی و با حضور جناب آقای دکتر علی جهان دکتری فلسفه دانشگاه فردوسی در تاریخ چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ سالن آمفی تئاتر دانشگاه ساعت: ۱۴:۰۰ اکران و تحلیل انیمیشن درون و بیرون ۲ را برگزار نمود.

پس از اکران انیمیشن، جناب آقای دکتر جهان به تحلیل آن پرداختند که بخشی از تحلیل ارائه شده توسط ایشان در زیر آمده است:

"انیمیشن درون و بیرون ۲ با بهره‌گیری از توانایی انسان به‌عنوان «حیوانی سمبولیک و نمادساز»، به شکلی هنرمندانه و خلاقانه تلاش می‌کند تا مفاهیم انتزاعی و درونی ذهن انسان را به‌صورت ملموس و قابل درک به تصویر بکشد. این اثر از داستان و روایت استفاده می‌کند تا پیچیدگی‌های درونی و احساسات را به مخاطب منتقل کند و به این ترتیب قدرت داستان‌گویی را در ایجاد درک عمیق‌تر از دنیای درونی انسان‌ها به نمایش می‌گذارد.

این انیمیشن تلاش دارد تا ادراکات انتزاعی انسان مانند شادی، غم، ترس و خشم را در قالب شخصیت‌های نمادین تجسم کند و از این طریق مفاهیم پیچیده را به‌گونه‌ای ملموس و عینی به مخاطب ارائه دهد. این روند باعث می‌شود که مخاطب بتواند امور معنایی را بهتر درک کرده و به آن‌ها باور پیدا کند. در واقع، این اثر نشان می‌دهد که با ملموس‌سازی احساسات و هیجانات می‌توان مفاهیم درونی و ذهنی را برای دیگران قابل فهم‌تر کرد.

یکی از پیام‌های کلیدی فیلم این است که درون و بیرون هر فرد، جهانی پیچیده و خاص است که نباید به سادگی قضاوت شود. تعامل بین هیجانات و تعادل میان احساسات، به آرامش روانی و تقویت نفس کمک می‌کند. فیلم تأکید می‌کند که فهم بهتر شرایط و احساسات دیگران، نقشی اساسی در پرورش شفقت و تحمل متقابل دارد؛ یعنی درک دقیق‌تر از دنیای درونی دیگران، می‌تواند به بهبود روابط انسانی و ایجاد همدلی بیشتر منجر شود.

انیمیشن با ارائه این دیدگاه که می‌توان نفس و روح را از طریق نمادها و داستان‌ها قابل مشاهده و درک کرد، نشان می‌دهد که با آگاهی و شناخت چرایی امور، می‌توان به ساختن چگونگی زندگی و یافتن معنا در آن کمک کرد. به این ترتیب، انیمیشن درون و بیرون ۲ با ترکیب روایتگری و نمادسازی، سفری به دنیای درونی ذهن انسان ارائه می‌دهد که به مخاطب امکان می‌دهد با تأمل بر احساسات و ارتباطات انسانی، درکی عمیق‌تر از معنای زندگی پیدا کند. "

1

معاونت دانشجویی و فرهنگی