رفتن به محتوای اصلی

خبرها

کسب مقام سوم در اولین جشنواره ایده‌پردازی فناوری اطلاعات سلامت توسط پژوهشگران آزمایشگاه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی

معاونت پژوهشی
-18
دوشنبه، ۲۸ آذر ۰۱

طرحی با عنوان «مدل‌سازی از سلول‌های بنیادی مشتق از بند ناف و تاثیر پلاکت لیزشده انسانی و سرم خون بند ناف بر پرولیفراسیون آن‌ها و بیان ژن‌های مرتبط» در اولین جشنواره ایده‌پردازی فناوری اطلاعات سلامت که در ۲۰ام آذرماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار گردید، موفق به کسب مقام سوم گردید. در این جشنواره بیش از ۴۰۰ طرح و ایده برای داوری فرستاده شده بود. این طرح توسط پژوهشگران دانشگاه سجاد در آزمایشگاه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به سرپرستی دکتر امین نوری و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پژوهشکده بوعلی به سرپرستی دکتر جلیل توکل افشاری ارایه و اجرا شده است.

این طرح ارایه یک اپلیکیشن از مدل‌سازی ریاضی از سلول‌های بنیادی و بررسی پرولیفراسیون آن‌ها می‌باشد. این اپلیکیشن این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با صرف وقت و هزینه کمتر، در محیط شبیه‌سازی تمام سعی و خطاهای لازم برای بدست آوردن بهترین غلظت از ماده مورد استفاده برای پرولیفراسیون را انجام دهند.

دیگر اعضای تیم خانم مهندس الناز کلهر، خانم مهندس مژده بشارتی‌فر و خانم دکتر اکرم شیخ می‌باشند. این موفقیت را به تمامی عزیزان تبریک می‌گوییم.

معاونت پژوهشی