رفتن به محتوای اصلی

خبرها

پژوهش مهندسی

سه‌شنبه، ۲۶ آذر ۹۸

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سجاد، ابتدا دکتر ایمان احدی اخلاقی دو هدف اصلی پژوهش را معرفی و اظهار کردند : پیش بردن مرز دانش و پاسخ به نیازهای عینی که هرکدام نتیجه خاص خود را دارد و پیش بردن مرز دانش نتیجه آن مقاله و چاپ آن در یک منبع معتبر است و نتیجه پاسخ به نیازهای عینی یک محصول می باشد که محصول مختص رشته‌های مهندسی می‌باشد.

در ادامه، دکتر سعید کهربایی به دغدغه‌های دانشجویان در پژوهش پرداختند و افزودند: یکی از دغدغه‌های دانشجویان جذب بازار کار شدن بعد از فارغ التحصیلی می‌باشد که پاسخ به آن در بحث توانایی‌ها و تخصص‌ها خواهد بود و عالی بودن در هر زمینه‌ای ریشه‌های موفقت می‌باشد.
و دغدغه وی، آخرین پروژه در حال انجام را دستگاه عیبی یابی ریل(RDD) معرفی کردند که یک نیاز شهری و قطار شهری مشهد دانستند.

دکتر کهربائی، برنامه‌های آینده این آزمایشگاه را اینگونه عنوان کردند : ((برنامه‌های آینده آزمایشگاه مرکز بررسی‌های غیرمخرب، فروش این قطعه به سایر شهرهایی است که دارای خطوط مترو می‌باشد و پس از آن فروش آن به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین در حال مذاکره برای یک ‌دستگاه شستشوی اتوماتیک تونل می‌باشیم)).

در پایان، توصیه‌ای به دانشجویان در مسیر پژوهش داشتند و اظهار کردند: توصیه اکید می‌کنم که برای خود هدف مشخص کنید و با ایجاد انگیزه در خود تلاش کنید و امید داشته باشید.