رفتن به محتوای اصلی

خبرها

معرفی کتاب سلام بر ابراهیم

معاونت دانشجویی و فرهنگی
-18
شنبه، ۸ مهر ۰۲

معرفی کتاب سلام بر ابراهیم (کتاب شهید ابراهیم هادی)


آنچه در کتاب سلام بر ابراهیم، به رشته تحریر درآمده است زندگینامه‌ای مختصر و بیش از شصت خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقود الاثر ابراهیم هادی است. در مقدمه کتاب سلام بر ابراهیم، آمده است: «این کتاب نه تنها یادآور شهیدی قهرمان، بلکه بیانگر احوال مردی است که با داشتن قهرمانی‌ها، پهلوانی‌ها، رشادت‌ها، مروت‌ها و… با دریافت مدال شهادت کمال یافت.»

ابراهیم هادی که بود؟

ابراهیم هادی در یک اردیبهشت سال ۱۳۳۶ به دنیا آمد و تحصیلات دوران دبستان خود را در مدرسه طالقانی گذراند. او همچنین مقطع دبیرستان خود را در مدارس ابوریحان و کریم‌خان گذراند. ابراهیم توانست در سال ۱۳۵۵ دیپلم ادبی خود را دریافت نماید. او از همان سال‌های پایانی دوره دبیرستان، مطالعاتی غیر از دروس تحصیلی خود را نیز شروع کرد.

یکی از عواملی که در رشد شخصیتی ابراهیم نقش به سزایی داشت، حضورش در هیئت جوانان وحدت اسلامی و شاگردی در محضر بزرگانی همچون مرحوم علامه محمدتقی جعفری بود.

شهید ابراهیم هادی، در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد. او همزمان و در عین اشتغال به تحصیل به کار در بازار تهران مشغول شده بود و پس از انقلاب اسلامی، در سازمان‌های تربیت بدنی و سپس آموزش پرورش مشغول به فعالیت شد.

ابراهیم هادی در تاریخ ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ و در سن ۲۷ سالگی، پس از یک زندگی پر از فراز و نشیب، در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. همانطور که خود او از خداوند می‌خواست، پیکر مطهرش در کربلای فکه گمنام ماند.

کرامات بسیاری در دوران حیات و بعد از شهادت این شهید بزرگوار مشاهده شده است، افراد زیادی به ایشان توسلاتی برای رفع مشکلات داشته‌اند که با مشاهده معجزاتی از شهید والامقام مشکلاتشان حل شده است.

1

معاونت دانشجویی و فرهنگی