رفتن به محتوای اصلی

خبرها

تمدید مهلت حذف درس و نکات بسیار مهم پیرامون آن

معاونت آموزشی
-18
چهارشنبه، ۷ دی ۰۱

بنابر تقاضای دانشجویان، مهلت حذف درس تا روز یکشنبه ۱۱ دی ماه تمدید شد. دقت شود که در صورت عدم شرکت در امتحان پایان ترم برای دانشجو نمره صفر غائب درج می‌شود و برای دانشجویان شرکت کننده در امتحان، اساتید محترم صرفا می‌توانند نمره درج کنند و امکان حذف وجود ندارد.

در این خصوص براساس آیین نامه‌های آموزشی و مصوبه شورای آموزشی دانشگاه موارد زیر مجدد یاداوری می‌گردد:

۱. حذف درس صرفا در صورتی امکان پذیر است که تعداد واحدهای باقیمانده بعد از حذف درس در مقطع کارشناسی و کاردانی کمتر از ۱۲ واحد و در مقطع ارشد کمتر از ۸ واحد نشود.

۲. دانشجویان می‌توانند جهت حذف یک درس نظری خود از طریق پرتال دانشجویی (درخواست‌های آموزشی، درخواست حذف تکدرس) اقدام نمایند.

۳. دانشجویان می‌توانند جهت حذف درس عملی یا درس دوم (به شرط رعایت بند یک) از طریق پرتال دانشجویی (درخواست‌های آموزشی، درخواست به معاون آموزشی دانشگاه) اقدام نمایند.

۴. حداکثر زمان ثبت درخواست بندهای ۲ و ۳، تا روز یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

۵. شرکت در جلسه امتحان پایان ترم (برای دروسی که برای آن، امتحان در بازه امتحانات در نظر گرفته شده است) الزامی است و در صورت عدم شرکت طبق آیین نامه آموزشی نمره صفر غایب ثبت می‌گردد.

۶. در صورت شرکت دانشجویان در امتحانات پایان ترم، اساتید محترم صرفا امکان ثبت نمره (بین ۰ تا ۲۰) را خواهند داشت و امکان تغییر وضعیت به حذف برای اساتید وجود ندارد. در دروس عملی که دارای امتحان در بازه امتحانات پایان ترم نیست، اساتید می‌توانند وضعیت غائب را برای دانشجو انتخاب کنند که در این صورت نمره صفر غائب درج خواهد شد.

۷. پس از پایان امتحانات دانشجویان می‌توانند جهت حذف درس غایب از طریق پرتال دانشجویی (درخواست‌های آموزشی، درخواست حذف درس غایب) اقدام نمایند. تا پس از بررسی نسبت به حذف درس مربوطه اقدام گردد.

۸. امکان تبدیل پیش نیازی به هم نیازی در نیمسال‌های بعدی صرفا برای دروسی وجود دارد که دانشجو در امتحان پایان ترم درس شرکت کرده و نمره ردی گرفته باشد.

معاونت آموزشی دانشگاه

معاونت آموزشی