رفتن به محتوای اصلی

خبرها

برگزاری اولین شب مراسم عزاداری امام حسين (علیه السلام)

چهارشنبه، ۱۷ مهر ۹۸

نماینده ولی فقیه ناحیه بسیج دانشجویی در خراسان رضوی: اگر امام و امت با هم نباشند شکست حتمی است. حضور مردم باعث تولید قدرت است.

نماینده ولی فقیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی در مراسم شب گذشته هیات دانشجویی سجاد گفت: مردم باید در کنار رهبری مجاهدت جانی و مالی داشته باشند که اگر امام و امت با هم نباشند شکست حتمی است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامی افزود: حضور مردم خیلی مهم است و این تولید قدرت است. باید در کنار رهبری مجاهدت جانی و مالی داشته باشیم. وظیفه ما به عنوان یک مسلمان این است که با همه این تجربیاتی که از تاریخ داریم حضرت آقا را تنها نگذاریم.

وی در ادامه گفت: در این راه باید صبر و استقامت، بصیرت داشته باشیم.

وی با بررسی ارکان قدرت شیعه در تاریخ اسلام افزود: در تاریخ اسلام چند مقطع مهم داریم؛ بعثت، غدیر و عاشورا.

بعثت پیامبر (ص)، آغاز اسلام و مهم‌ترین آن بود. اگر کسی غدیر را بفهمد امروزه با ولایت فقیه مشکلی ندارد. امام حسین (ع) احیا کننده غدیر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در عاشورا ۱۸۰۰۰ هزار نفر به امام حسین (ع) نامه دادند. شلوغی راه اربعین فقط بخاطر این است که راه ظهور امام زمان (عج) از کربلا می‌گذرد. اکنون حضرت آیت ا… خامنه‎ای امام زمان ما هستند.

وی با اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصرا… عنوان کرد: سید حسن نصر… نیز می‌گوید که حضرت آقا امام ما و حسین ما هستند و «امام خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران فرمانده خیمه‌گاه مقاومت است و حزب‌الله فرزند امام حسین (ع) را تنها نمی‌گذارد.»

نماینده ولی فقیه بسیج دانشجویی ضمن بیان مسئله نذر دادن یادآور شد: اگر کسی نذر لفظی کند باید دو واجب را انجام دهد.

اول صیغه خوانده شود دوم به نام خدا باشد، اگر این نذر عمدا انجام نشود کفاره دارد. مانند کسی که عمدا روزه خود را افطار کرده است. اما نذر فکری انجامش مستحب است.

در پایان این مراسم مداح اهل بیت، حاج حسین قانع و کربلایی علیرضا فاطمی ارفع به سوگواری پرداختند.

یادآور می‌شود مراسم سوگواری امام حسین علیه السلام در مکان دانشگاه صنعتی سجاد به همت بسیج دانشجویی سجاد به مدت ۳ شب از ۱۶ الی ۱۸ مهر ماه برگزار می‌شود.