رفتن به محتوای اصلی

خبرها

برگزاری نشست خبری ویژه مسابقات اکسپت

شنبه، ۲ آذر ۹۸

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سجاد، دکتر علی حائریان ریاست دانشگاه صنعتی سجاد ضمن خوش آمدگویی به حضار در ابتدا به معرفی دانشگاه پرداخت و فرمودند: دانشگاه سجاد با ۲۵ سال سابقه و رشد کیفی تا مقطع دکترا از طریق کنکور و در برخی از رشته‌ها، از طریق سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

ایشان ادامه داد: دانشگاه سجاد، تنها دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی کشور است که در اکثر رشته‌های مهندسی پذیرای دانشجویان می‌باشد.

دکتر ابراهیم رضایی نیک، معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی سجاد در مورد کلیات این دوره از مسابقات اظهار کرد: کلیات و ساختار مسابقات اکسپت طی ۵ دوره برگزار شده است که دانشگاه صنعتی سجاد تنها دانشگاه صنعتی غیردولتی است که برگزار کننده همایش و مسابقات می‌باشد.

وی در ادامه به شرح بخش‌های مختلف این مسابقه پرداخت و عنوان کرد: مهم‌ترین بخش در مسابقات ایجاد انگیزه بین دانشجویان مطرح است که یکی از معضلات اساسی در کشور است همچنین این مسابقه در بعد فرهنگی و آموزشی پژوهشی کمک شایانی به دانشجویان می‌کند‌.

معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی سجاد در انتها افزود: کار آماده سازی این دوره از مسابقات از سه ماه پیش آغاز شده و به دیگر دانشگاه‌های سراسر کشور اطلاع رسانی شده است همچنین این مسابقات در پنجشنبه مورخ ۳۰ آبان ازساعت ۸ تا ۱۸ در دانشگاه صنعتی سجاد برگزار خواهد شد.

دکتر جواد حمید زاده، سرپرست مسابقات acceptدر ادامه صحبت‌ها فرمودند: مسابقات اکسپت طی ۵ سال متوالی در دانشگاه صنعتی سجاد برگزار می‌شود و این مسابقات تا قبل از آن به مدت ۲۰ سال در دانشگاه شریف بر گزار می‌شد.

دکتر جواد حمیدزاده، تصریح کرد: شرکت کنندگان آن ۴۱ تیم از ۱۶ دانشگاه معتبر سراسر کشور می‌باشد که شامل: ۳ تیم از دانشگاه امیرکبیر، ۳ تیم از دانشگاه شریف، ۳ تیم از دانشگاه فردوسی مشهد، ۵ تیم از دانشگاه صنعتی سجاد و همچنین از دانشگاه‌های شهیدباهنر کرمان، قوچان، خواجه نصیر، شیخ بهایی، خیام و دانشگاه آزاد در این مسابقه شرکت کردند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی سجاد در بین دانشگاه غیرانتفاعی در تمامی دوره‌ها رتبه اول و در بین دانشگاه‌های دولتی کشور رتبه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ را در مسابقات اکسپت کسب کرده است‌ سرپرست مسابقات accept نسبت به طریقه اعلام نتایج مسابقات فرمودند: رتبه‌ها بر اساس مدت زمان و سوالات حل شده سنجیده می‌شود و جوایز این دوره بدین صورت است که رتبه اول مبلغ ۲۵ میلیون ریال و تا رتبه پنجم به ترتیب مبالغ ۱۳، ۷، ۴و ۳ میلیون ریال تعلق می‌گیرد و همچنین به تیم نخست از بین دانشگاه‌های غیر انتفاعی مبلغ ۲ میلیون ریال به عنوان جایزه اهدا می‌شود‌.

مهندس سمیه اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: این مسابقات بدون در نظر گرفتن مباحث داوری و اختتامیه از ساعت ۹ تا ۱۴ در مدت زمان پنج ساعت برگزار می‌شود، تیم‌ها پس از پاسخ به سوالات در انتظار نتیجه مسابقات می‌مانند، از ساعت یک تا دو ظهر نتایج بررسی شده و اختتامیه تا تشخیص تیم‌های نخست تا سوم ادامه دارد.

دبیر اجرایی مسابقات ادامه داد: پس از ساعت سه نشست خبری در ارتباط با اختتامیه مسابقات برگزار می‌شود، ساعت ۱۶:۳۰ برای اختتامیه آماده می‌شویم و مسابقات به پایان می‌رسد، ۵۰ نفر در تیم علمی و اجرایی مشغول طراحی سوالات هستند، رقابت‌های مذکور به عنوان آمادگی مسابقات انتخابی منطقه غرب آسیا در سایت دانشگاه شریف نیز برگزار می‌شود.

لینک خبرها: